In 5 stappen een opgeruimd bureau en papieren!

met Door: Lonneke Jansma

 

Nu we door het corona virus ineens allemaal de tijd hebben ontstaat er misschien meer behoefte aan ruimte en creativiteit. Een mooi moment om de gelegenheid te nemen een opruimklus te doen waar je al een tijdje tegen op ziet. Met deze klus heb je direct resultaat en je hebt hier dagelijks plezier van.

Het bureau en je papieren zijn een goede plek om mee te beginnen! Beluister deze audio waarin ik je vertel hoe je heel makkelijk en snel een begin kunt maken. Een eenvoudige methode met direct resultaat!

1. Pak er een prullenbak en oud papier bak bij, een notitie boekje en houd je ordners of archief in de buurt.

2. Behandel ieder stuk papier apart en maak stapeltjes van onderwerpen: financiën, nieuwe plannen, thuis of huishouden, klanten, werk, wat past bij jouw situatie.

3. Ga vervolgens per stapel te werk. Ook als je tussentijds moet stoppen ziet je bureau er al netter uit, of je doet iedere stapel in een apart mapje. Beter is even door te pakken en de klus in een keer af te maken.

4. Filter alle actie’s en to do’s uit de stapel door iedere actie die je moet doen op je notitieblok te schrijven.

5. Doe de te archiveren papieren meteen in de desbetreffende ordner. Stel dit niet uit tot je een archief stapel hebt. De kans dat je daar niet aan toe komt is groot. Beter meteen even doen, dan ben je er vanaf.

Je zult zien dat je snel resultaat boekt, je bureau ziet er meteen netter en geordender uit en geeft jou een goed gevoel om aan nieuwe plannen en ideëen te gaan werken!

Veel plezier en succes!